Nákup vozidel pro sociální služby

Dotace na pořízení nových vozidel s alternativními pohony (Plug-in hybrid, elektromobil) pro poskytovatele sociálních služeb.
Příjem žádostí ukončen 31. 10. 2023
dotace
dotace
dotace
kategorie Výše dotace od 250 tis. do 5,36 mil.
kategorie Výše podpory 100 %
kategorie Typ financování Ex post
kategorie Druh výzvy Průběžná
kategorie Dotační orgán MPSV

Výzva je zaměřena na navýšení stávající kapacity vozového parku a zkvalitnění materiálně technické základny sociálních služeb, a to zaváděním inovativních technologií v oblasti nízkouhlíkové a bezuhlíkové dopravy – elektromobility silničních vozidel.

Pro terénní a ambulantní služby poskytované dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, bude podporován nákup nízkoemisních elektromobilů a bezemisních vozidel  s hybridním pohonem typu plug-in. 

Podporovanou aktivitou v oblasti zaváděných nízkoemisních technologií a v oblasti bezemisních technologií s alternativním pohonem je nákup nových  silničních vozidel do vlastnictví žadatele, která jsou rozdělena dle kategorií na:

  • M1 (osobní),
  • M2 a M3 do 7,5t (minibus),
  • N1 do 3,5 t (nákladní),

a to vozidel pouze s těmito alternativními pohony:

  • Plug-in elektric hybrid (PHEV) 
    Vozidlo s více pohonnými jednotkami, které disponuje elektrickým pohonem a lze jej dobíjet i z externího zdroje elektrické energie (elektrické zásuvky). 

  • Elektromobil (BEV) 
    Vozidlo výhradně s elektro pohonem – bateriemi poháněný elektromobil (BEV). BEV elektromobil je poháněný pouze elektřinou z baterií, která roztáčí trakční elektromotor, tudíž k jeho pohonu není třeba žádného fosilního paliva. Baterie se dobíjejí z externích zdrojů (domácí síť, veřejné rychlonabíječky atp.). BEV elektromobil tedy přináší 100% bezemisní přepravu. 

Pořízená vozidla musí splňovat tyto minimální technické parametry:

  • Kapacita baterie s výjimkou vozidel skupiny N1 musí být minimálně 10 kWh.
  • V případě pořízení vozidel skupiny N1 musí být splněna podmínka maximální výše spotřeby elektrické energie vozidla na ujetý kilometr, a to max. 170 Wh/km.

Otázky a odpovědi

  • Kraj, obec, městys, město, statutární město, městský obvod, městská část a hlavní město Praha, městská část hlavního města Prahy
  • Dobrovolný svazek obcí a jimi zřizované organizace
  • Příspěvková organizace územního samosprávného celku (obce, kraje)
  • Další právnické osoby, které může zakládat a zřizovat obec, a ve kterých má obec 100% podíl
  • Další právnické osoby, které může zakládat a zřizovat kraj, a ve kterých má kraj 100% podíl
  • Organizační složky státu
  • Spolky
  • Obecně prospěšné společnosti
  • Ústavy
  • Církve, církevní organizace a církevní právnické osoby
  • Nadace a nadační fondy

 

Nákup nového silničního vozidla do vlastnictví žadatele, dle kategorie:
- M1
(osobní)
- M2 a M3 do 7,5 t (minibus)
- N1 do 3,5 t (nákladní), a to vozidel pouze s těmito alternativními pohony:

Plug-in elektric hybrid (PHEV)
Vozidlo s více pohonnými jednotkami, které disponuje elektrickým pohonem a lze jej dobíjet i z externího zdroje elektrické energie (elektrické zásuvky).

Elektromobil (BEV)
Vozidlo výhradně s elektro pohonem – bateriemi poháněný elektromobil (BEV). BEV elektromobil je poháněný pouze elektřinou z baterií, která roztáčí trakční elektromotor, tudíž k jeho pohonu není třeba žádného fosilního paliva. Baterie se dobíjejí z externích zdrojů (domácí síť, veřejné rychlonabíječky atp.). BEV elektromobil tedy přináší 100% bezemisní přepravu.

Pořizovaná vozidla na alternativní pohon musí splňovat tyto minimální technické parametry:
- Kapacita baterie u všech silničních kategorií pořizovaných vozidel, s výjimkou vozidel skupiny N1, musí být minimálně 12 kWh.
- V případě pořízení vozidel skupiny N1 musí být splněna podmínka maximální výše spotřeby elektrické energie vozidla na ujetý kilometr, a to max. 170 kWh/km.

 

  • Doklad o zajištění dostatečných finančních prostředků
  • Souhlasné stanovisko subjektu, který vydal komunitní plán sociálních služeb, střednědobý plán rozvoje sociálních služeb kraje nebo Národní strategii rozvoje sociálních služeb 2016–2025.
  • Pověření k výkonu služby obecného hospodářského zájmu. 
  • Souhlas zřizovatele s realizací projektu v případě příspěvkových organizací územně samosprávných celků nebo státních příspěvkových organizací
  • Doklad o existenci historie subjektu. Žadatel má historii delší než tři roky, což prokazuje doložením Rozvahy a výkazy zisku a ztrát za poslední 3 uzavřená účetní období a daňovým přiznáním za poslední 3 roky.

  • Podpora je poskytována ve výši 100 % bez DPH
  • Celková alokace programu činí 140 mil. Kč
  • Maximální výše dotace na jedno elektrovozidlo činí 1.072.000 Kč (M1, M2, M3 do 7,5 t, N1 do 3,5 t)
  • Maximální výše dotace na jedno plug-in vozidlo činí 800.000 Kč (M1, M2, M3 do 7,5 t, N1 do 3,5 t)

DPH není uznatelným nákladem.

Máte zájem o dotaci? Napište nám a my se obratem ozveme

Jak celý proces probíhá

1
proces
Náš projektový manažer nezávazně prověří váš záměr a navrhne nejlepší dotační řešení.
2
proces
Pomůžeme Vám zpracovat veškerou administrativní činnost spojenou s dotační výzvou, včetě případné projektové činnosti.
3
proces
Po získání dotace manažersky řídíme projekt do závěrečného vyhodnocení akce.
4
proces
Pomůžeme Vám s administrací veřejných zakázek malého rozsahu, nebo podlimitního řízení.